Talverehvide test 2024

TALVEREHVIDE TEST 2024 - missugune on hetkel parim naelrehv ja missugune parim lamellrehv selleks talveks 2024/2025?

 

 

talverehvide test 2024

 

Info on täiendamisel, tule varsti tagasi...

 

Lamellrehvid vähendavad järk-järgult naastrehvide domineerimist Eestis. Seda näitavad rehvitestid, kus Continentali VikingContact 8 lamellrehv, mis on uus mudel 2024 aastal ning mis paneb proovile oma parimad konkurendid.

 

Kuigi Eesti on endiselt naastrehvide usku rahvaste maa, on naastudeta talverehvide ehk lamellrehvide populaarsus järk-järgult tõusuteel. Naastudeta rehvide madal müratase ja pehmed talved meelitavad kasutama just neid rehve. 

 

Piirkondlikud erinevused naastudeta rehvide kasutamisel on siiski suured. Maapiirkondades ja kõrval teedel sõitvad autojuhid eelistavad õigustatult naastrehve, kuid on kuulda naastudeta rehvide kasvavat levikut, eriti suurlinna piirkondades.

 

Elektrifitseeritud transport muudab tarbimisharjumusi. Niigi vaikse elektriauto või hübriidi mürataset ei ole soov talvehooajaks naastrehvidega tõsta, vaid valitakse allolevatest rehvitüüpidest kõige vaiksem variant ehk naastudeta rehv ehk lamellrehv.

 

Kumb on parem/turvalisem, kas uus lamellrehv või odav naelrehv?


Põhjamaistesse oludesse mõeldud naastudeta talverehvide haardevõime jääoludes on viimasel ajal üsna palju arenenud. Aasta tagasi avaldatud talverehvide test (Mootor 9/2023) tõestas, et tipptasemel naastudeta rehvi käitumine jääl on ohutum ja järjepidevam kui odavaimatel naastrehvidel.

 

Hõre naast ei taga suurt täiendavat haarduvust, kui turvisekumm on määratluse kohaselt talviseks kasutamiseks liiga kõva või kui naastud on rehvile valesti paigaldatud. Vaatamata naastrehvidele ei ole põikisuunas või täiesti vales suunas paigaldatud naast madalama otsaga naastrehvide puhul väga haruldane vaatepilt.

 

Naastudeta rehvi haarduvus jäistes oludes varieerub siiski sõltuvalt jää karedusest. Optimaalsetes tingimustes on haarduvus võrdne kvaliteetse naastrehvi haardumisega, samas kui peegliselgetel pindadel edasiliikumine on enam-vähem ebakindel.

 

Õnneks karestab naastrehve sõitev elanikkond jäiseid teid nii ulatuslikult, et haarduvust sageli ei esine, eriti tiheda liiklusega teelõikudel.

 

Soome lamellrehvide rehvitest 2024 tulemused: 

 

Bridgestone Blizzak Ice - 5 koht
Continental Viking Contact 8 - 1 koht
Goodyear Ultra Grip Ice 3 - 4 koht
Hankook Winter i*cept IZ2 - 6 koht
Michelin X-Ice Snow - 3 koht
Nokian Tyres Hakkapeliitta R5 - 2 koht
Pirelli Ice Zero Asimmetrico - 7 koht
Vredestein Nord-Trac 2 - 8 koht